Click to enlarge

Gertjan Mentink, Vlucht HV 6204

Wie: Gertjan Mentink uit Alkmaar, samen met een vriend.

Vlucht: HV 6204, van Lissabon naar Eindhoven op 11 april 2014 met Transavia.

“Samen met een goede vriend hadden we een reis naar Lissabon geboekt om hier de kwartfinale van de Europa League van AZ tegen Benfica bij te wonen. De vertraging vond plaats op de terugvlucht, dus gelukkig hebben we de wedstrijd niet hoeven missen. We hadden namelijk een flinke vertraging van bijna 8 uur.”

“De vertraging werd bekendgemaakt toen we al in het vliegtuig zaten. De trap van het vliegtuig was verkeerd afgekoppeld, waardoor er een flinke beschadiging ontstond. Pas na 1,5 uur werd duidelijk dat het vliegtuig niet mocht vliegen met deze beschadiging waardoor er een ander vliegtuig geregeld moest worden. Toen dit duidelijk was, werden alle passagiers met bussen naar de aankomsthal gebracht. Daarvandaan moesten we opnieuw naar de vertrekhal om te wachten op het nieuwe vliegtuig. Uiteindelijk hebben we een vertraging van 7 uur en 42 minuten opgelopen. Tijdens het wachten werd wel netjes aangegeven hoe lang het ongeveer nog ging duren.”

“Gelijk de volgende dag heb ik een claim ingediend. Ik had eerder gehoord van de Europese wetgeving over het recht op compensatie. Toen ben ik gaan googlen en kwam ik Vlucht-Vertraagd.nl tegen, dit leek mij een goede optie. Ze gingen voor me aan de slag, maar de luchtvaartmaatschappij wees de claim aanvankelijk af. Ook Vlucht-Vertraagd zag er op een gegeven moment geen heil meer in. Maar toen kwamen we nieuwe informatie op het spoor die erop zou wijzen dat Transavia mogelijk toch zou uitbetalen. Na een nieuw verzoek via een sommatie werd toen wel het gevraagde bedrag uitgekeerd van 400 euro per persoon. Omdat we met z’n tweeën reisden kregen we in totaal 800 euro terug.”

Vlucht vertraagd?

claimen uw vlucht vertraagd


Problemen met je vlucht?

Is je vlucht vertraagd, geannuleerd of overboekt? Dan heb je recht op een vergoeding tot € 600,- per persoon.

  1. Vul je vluchtnummer in
  2. Vul de datum van je vlucht in
  3. Bekijk of je recht hebt

Check je vlucht! (click naar de website)


Wat kan Vlucht-Vertraagd.nl voor jou doen?

Als je vlucht vertraagd, geannuleerd of overboekt is heb je volgens Europese wetgeving recht op een vergoeding van 250, 400 of 600 euro per persoon, ongeacht de prijs van je ticket. Maar het claimen van deze compensatie van de luchtvaartmaatschappij is vaak een ingewikkeld proces.

Ons platform biedt je de mogelijkheid op een simpele manier deze compensatie terug te krijgen. We willen het proces dat nu ingewikkeld is makkelijk en transparant maken. Ons team van experts zorgt ervoor dat de juiste stappen op het juiste moment genomen worden.

Wat houdt dat in?

Jij kiest een account en vervolgens nemen wij je zoveel mogelijk uit handen. Dit betekent dat wij het juridische onderzoek voor je uitvoeren, brieven en formulieren voor je opstellen en je begeleiden door het proces. We staan voor je klaar voor hulp en advies via je inlogaccount en je online dossier, waarin je alle stappen op de voet kunt volgen.

STAP 1: Checken claim Ga naar onze homepage, vul in de claimcalculator je vluchtgegevens in en wij geven je meteen kosteloos een eerste advies. Je claim is op dit moment getoetst aan een aantal criteria, die zijn vastgesteld door de Europese Commissie. Als je door deze eerste check heen bent kies je een type account, waarna je de claim bij ons indient. Vervolgens gaat het Vlucht-Vertraagd.nl team met behulp van vluchtgegevens uit onze database nogmaals toetsen of je claim aan alle wettelijke eisen voldoet. Als je claim ook door deze check komt betekent het dat wij denken dat jouw geval een reële kans van slagen heeft. We starten nu het claimproces.

STAP 2: Claimbrief De volgende stap die we voor je gaan nemen is het sturen van een eerste claimbrief naar de luchtvaartmaatschappij. Deze bevat alle benodigde persoons-, vlucht- en passagiersgegevens, en verwijzingen naar de relevante regels en wetten.

STAP 3: Aanvullend bewijs Als de luchtvaartmaatschappij je claim aanvankelijk afwijst (dat is bij circa 90% van de claims het geval) gaan we aanvullende informatie inwinnen over je vertraging of annulering. Dit doen we onder andere door een officiële klacht bij de betreffende nationale inspectie in te dienen. De inspectie zal dan onderzoeken of zij vindt dat je klacht terecht is, iets dat in het geval van een positieve uitspraak belangrijk ondersteunend bewijsmateriaal kan zijn.

STAP 4: Aanvechten afwijzing Samen met de uitspraak van de inspectie gaan we je claim opnieuw bekijken. Wat zeggen de conclusies van de inspectie over de rechtsgeldigheid? We leggen je claim hiervoor naast andere claims en uitspraken en stellen zo nodig een weerrapport op als aanvullend bewijs. Daarna gaan we de luchtvaartmaatschappij confronteren met onze conclusies uit dit juridische onderzoek. Ook dit nemen we je uit handen.

STAP 5: Juridisch traject Als de luchtvaartmaatschappij ondanks de bevindingen van onze juridische afdeling toch weigert compensatie te betalen, kan het nodig zijn juridische stappen te nemen. Ook dit kunnen we je aanbieden. In het geval van een 'No cure no pay' account is dit volledig inbegrepen.

De eerste stap binnen dit juridische traject is het versturen van een sommatie. Dit is een officieel document waarmee we de luchtvaartmaatschappij in gebreke stellen. In een klein aantal gevallen zal ook dit zwaardere middel niet voldoende zijn. In dat geval gaan we verdere juridische stappen overwegen, namelijk een minnelijke incasso en een dagvaarding dan wel rechtszaak. Uiteraard zullen we deze stappen alleen nemen als wij denken dat we een goede kans van slagen hebben.

'No cure no pay' account (25% bij succes)

Voor een 'No cure no pay' account betaal je alleen bij succes 25% van het totale compensatiebedrag. Je betaalt niets vooraf, ook als dat betekent dat we juridische stappen moeten nemen. Bij een 'No cure no pay' account versturen en ontvangen wij alle correspondentie met de luchtvaartmaatschappij. Vervolgens ondernemen wij direct actie.

Check je vlucht! (click)